بیماری آنفولانزا در کودکان را بشناسید

 آنفولانزا در کودکان گاهی بیماری آزاردهنده ای است که با سردرد ، گلو درد ، تب دردهای عضلانی ، سرفه ، آبریزش بینی و گاهی استفراغ و اسهال همراه است . گاهی اوقات درد عضلانی بقدری شدید می شود که کودک دلش نمی خواهد راه برود . تب ممکن است یک هفته و سرفه حتی بیشتر از آن طول بکشد .

معمولا نشانه های ابتلای به  آنفولانزا در کودکان پنج تا هفت روز پس از آن که بیمار در معرض عارضه قرار گرفته است ، بروز می کنند . بیمار ممکن است حتی قبل از آن که احساس بیماری کند و مدتی هم پس از آن تب قطع می شود ، آن را به دیگران سرایت بدهد . به همین دلیل هم این بیماری به سرعت پخش می شود .

درمان  آنفولانزا در کودکان

واکسن آنفولانزا در کودکان تهیه شده است ، ولی از آنجا که ویروس آن دائما تغییر می کند ، هر سال باید واکسن های جدیدی ساخته شوند . از پزشک بپرسید که ایا لازم است شما و فرزندتان واکسن آنفولانزا بزنید یا نه . بچه های مبتلا به آسم و سایر بیماری های ریوی ، بیماری قلبی ، مرض قند و بعضی از اختلالات عصبی هر سال باید واکسن آنفولانزا بزنند .

درمان آنفولانزا در کودکان این است که بچه را آرام و راحت نگه دارید و تا وقتی که دمای بدنش به مدت بیست و چهار ساعت در حالت طبیعی نیست ، وادارش کنید که استراحت کند ، دائما به او مایعات بدهید ، ولی مجبورش نکنید بخورد .

برای درد و تب به او استامینوفن و ایبوپروفن بدهید . ( به کودکان و نوجوانات مبتلا به آنفولانزا آسپرین ندهید . چون آنها را مستعد ابتلا به سندرم ری می کند .)

اگر کودک خیلی بیمار به نظر می رسد ، گوش درد یا اشکالات تنفسی دارد و یا تب او بعد از چند روز قطع نمی شود ، باید پزشک را خبر کنید . عفونت گوش ، سینوزیت یا ذات الریه پس از آنفولانزا به وجود می ایند و باید با آنتی بیوتیک درمان شود.

ذات الریه

نوعی عفونت باکتریایی یا ویروسی است که ریه ها را مبتلا می کند . ذات الریه باکتریایی معمولا بعد از سرماخوردگی طولانی پیش می اید ، ولی گاهی هم بدون هشدار قبلی ایجاد می شود . هنگامی که تب کودک از 38 درجه بالاتر می رود ، تنفسش سریع می شود و دائما سرفه می کند . شما به این بیماری مشکوک می شوید . اگر معالجه زود و بموقع شروع شود ، آنتی بیوتیک می تواند بسیار موثر باشد . بدیهی است به محض مشاهده تب بالا و سرفه های دائمی باید با پزشک تماس بگیرید .

ذات الریه ویروسی متداولتر است و هر چند به آنتی بیوتیک جواب نمی دهد ، ولی کم و بیش با آن معالجه می شود . بسیاری ذات الریه های ویروسی را نمی شود از ذات الریه های باکتریایی تشخیص داد . به گزارش اسان طب در این نوع ذات الریه کودک کمتر بیمار به نظر می رسد هر چند بیماری بیشتر طول می کشد . درمان این بیماری ارام است و دو تا چهار هفته طول می کشد .

بیماری آنفولانزا در کودکان

بیماری آنفولانزا در کودکان یکی از بیماری های شایع در کودکان است که اگر به موقع درمان نشود مشکل ساز است. پس نگویید که خودش خوب می شود و به ان بی توجه نشوید.

حتما سریع او را نزد پزشک برده تا شما را برای درمان راهنمایی کند.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا