راه درمان گلو درد در منزل

درمان گلو درد راه حل های مختلفی دارد.  یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها  برای درمان گلو درد ترکیب عسل و آب لیمو است . از همان دوران باستان مصری‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از گلودرد گرفته تا درمان زخم‌های عفونی استفاده می‌کردند. در واقع از هزاران سال پیش خواص درمانی عسل شناخته شده بوده است. امروزه دانشمندان همچنان در حال مطالعه و تحقیق در مورد این ماده‌ی غذایی شیرین هستند.  با کمک عسل می‌توانید در عرض چند هفته یک زخم را خوب کنید. باید بدانید در برخی از بیمارستان‌های انگلستان، استرالیا و نیوزلند همین کار را برای بهبود زخم‌ها انجام می‌دهند. یک لیموترش بزرگ بردارید و آب آن را بگیرید. ۵ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. هم بزنید و زمانی که احساس کردید گلویتان می‌سوزد یک قاشق چای‌خوری میل کنید.

روشهای درمان گلو درد
روشهای درمان گلو درد

روشهای درمان گلو درد

در این بخش از مجله پزشکی آسان طب برخی روشهای درمان گلو درد در منزل را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید.

 درمان گلو درد با آب میوه ها

 

آب آلوئه ورا: برای درمان گلو درد و هر نوع عفونت، آب آلوئه ورا با کمی میخک مصرف شود.

آب گوجه فرنگی: مصرف روزی ۲ بار آب گوجه فرنگی با مقداری نمک بهترین درمان گلو درد است .

آب کیوی: پروتئین موجود در آن، سرفه های خشک را از بین می برد.

آب موز: پتاسیم موجود در آن، درمان گلو درد  است. برای پیشگیری از سرماخوردگی و سرفه، روزانه موز بخورید.

آب هندوانه: با آبرسانی به بدن، خشکی گلو را رفع می کند و آن را التیام می بخشد.

آب لیمو: این نوشیدنی به صورت ولرم در رفع عفونت موثر است و گلودرد را التیام می بخشد.

آب زغال اخته: گفته شده اگر گلودرد در مرحله اول باشد آب زغال اخته بهترین راه درمان آن است.

آب پرتقال: ویتامین C موجود در آن برای گلودرد مفید است.

آب نعناع: همانند سیر و زنجبیل، خاصیت ضدباکتری دارد که عفونت گلو را از بین می برد.

آب آناناس: آنزیم موجود در آن به نام برملین خاصیت ضدالتهابی دارد که ناراحتی گلو را کاهش می دهد

آب هویج: هویج سرشار از ویتامین C است که هر نوع عفونت گلو را از بین می برد.

درمان گلو درد
درمان گلو درد

درمان گلو درد با آویشن

آویشن معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.  ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا ۳ فنجان از این دم کرده را میل کنید.  به گزارش آسان طب توجه داشته باشید نباید بیش از ۳ هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد. توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر ۳ سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد. در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

راهکارهایی دیگر برای درمان گلو درد

گلدان در خانه بگذارید: بخارهای شیمیایی ناشی از رنگ و چسب، و گرد و غبار فرش ها، و مبلمان در هوا پراکنده شده و ناراحتی های جسمانی، از جمله گلو درد، ایجاد می کنند. اخیراً معماران و سازندگان خانه ها بعد از اتمام بنا، دو هفته پیش از اسکان، دمای 32 درجه سانتیگراد به کل ساختمان می دهند تا بخار چسب ها خارج شود.

با بینی نفس بکشید: اگر بینیتان گرفته است، بدون شک از دهان نفس می کشید، که این کار گلو را خشک و تحریک می کند. درمان التهاب بینی تان برای تسهیل تنفس از راه آن گلودرد را از بین می برد.

غرغره کنید: غرغره کردن آب نمک برای درمان گلودرد مفید است . 5/1 قاشق مربا خوری نمک را در یک لیتر آب حل کرده و چندین بار در طی روز غرغره کنید.

سیگار نکشید: دود سیگار نه تنها باعث گلو درد می شود، بلکه گاهی به سرطان گلو هم منجر می گردد. سیگار نکشید و از افراد سیگاری بپرهیزید تا دود آن باعث التهاب گلویتان نشود.

هوا را مرطوب کنید: گذاشتن دستگاه مرطوب کننده هوا در اتاق خواب، مخصوصاً در فصل زمستان که دستگاه های گرمایش روشن هستند، در آرام کردن گلو درد مؤثر است.

آب بخورید: وقتی دچار گلو درد هستید، با هر وعده غذا و قبل از خواب یک لیوان آب اضافی بنوشید. این کار گلو را کمتر مستعد آسیب می کند.

سوزش دل را درمان کنید: حتی اگر علائم سوزش دل نداشته باشید، باز ممکن است گلو دردتان ناشی از برگشت اسید معده در هنگام خواب باشد.

منبع : https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا