علائم سرخجه چیست ؟

سرخجه یکی بیماری ویروسی است. ویروس این بیماری از راه تنفس هوای آلوده به ویروس بیماری وارد بدن شده و پس از گذشت دوره کمون بیماری که حدود شانزده روز است آثار آن ظاهر می گردد. سرخجه جزئی از بیماری هایی است که یکبار ابتلاء به آن مصونیت دائمی ایجاد می کند. تشخیص سرخجه از سایر بیماری های ویروسی تقریبا مشکل است . در این بخش علائم سرخجه را به شما معرفی می کنیم.

علائم سرخجه
علائم سرخجه

برخی از علائم سرخجه

علائم سرخجه عبارتند از تب ، کوفتگی ، آبریزش از بینی ، پیدایش برجستگی های قرمز رنگ آبداری در روی پوست بدن که این جوش ها ابتدا در سر و صورت پیدا می شود و در تنه و سپس در اندام های دیگر بدن . دوام و بقای آنها جمعا 3 روز است یعنی در هر قسمت از بدن که ظاهر می شود یک روز دوام دارند .

درد مفصل ها که بیشتر این درد در افراد بالغ می باشد غدد لنفاوی پشت گردن است .قرمزی هایی در سقف دهان و گلو پیدا می شوند که گاهی به صورت مجتمع و لکه مانند اند .

علائم سرخجه
علائم سرخجه

در علائم سرخجه امده است که در بعضی از افرادی که به بیماری سرخجه مبتلا می شوند جوش های روی پوست بدن پیدا نمی شوند و از سایر علائم سرخجه باید به وجود آن پی برد و زمانی که این بیماری در شهرها شایع می شود از روی علائم آن بهتر می توان به وجود آن پی برد. اما در آزمایش خونی که از بیمار به عمل می اید یکی کم شدن گلبول های سفید در خون و دیگر وجود آنتی کری که بر علیه ویروس بیماری سرخجه در خون ترشح شده است ، علائم تشخیص خواهد بود .

با وجودی که سرخجه بیماری خطرناکی نیست بی توجهی به آن نیز گاهی زیان های جبران ناپذیر به دنبال دارد.  منجمله اگر زن بارداری به بیماری سرخجه مبتلا گردد به خصوص در سه ماهه اول بارداری و گاهی نیز تا ماه ششم بارداری این خطرات امکان وقوع دارند .

از جمه خطراتی که جنین را تهدید می کنند عبارتند از کری مادرزادی ، نواقص قلبی مادرزادی و بعضی نواقص مادرزادی دیگر از این جهت است که به منظور پیش گیری از این عوارض احتمالی باید برای همه دختران قبل از ظهور اثار بلوغ و شروع دوره های ماهانه جنسی واکسن سرخجه تجویز شود تا در برابر این بیماری مصونیت حاصل نمایند و اگر برای خانم ها این واکسن تزریق شود باید حداقل سه ماه بعد از تزریق واکسن از باردار شدن جلوگیری نمایند و اگر در این فاصله باردار شوند روی جنین آنان اثرات نامطلوب می گذارند.

علائم سرخجه

پس از مهمترین علائم سرخجه میتوان به بیرون امدن دانه های قرمز از بدن اشاره کرد. همچنین اکثرا بیمار تب و ابریزش بینی هم دارد.

یکی دیگر از علائم سرخجه میتواند درد مفصل ها باشد.

سلامت جنینی که مادرش سرخجه گرفته به شدت به خطر می افتد و باید تحت مراقبت جدی پزشک باشد.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا