برخی از فواید مار + ویدئو مارهای زهری

مارهای زهری معمولا در خشکی و سنگلاخ ها و بیابان ها به سر می برند و مارهای غیر زهری معمولا در نواحی مرطوب و حوالی رودها و دریاها زندگی می کنند. ضمنا نوعی مار سمی در دریاها و دریاچه های گرم زمین گاهی مشاهده می شود که سمیت زهر آنها چندین برابر زهر مار کبری می باشد. به کلیه مارهای زهری که در خشکی به سر می برند اصطلاحا افعی گفته می شود و منظور ما در این بحث همین مارها می باشد. مارها برای سلامتی فواید زیادی دارند. در این بخش برخی فواید مار ها را به شما معرفی می کنیم.

 

با فواید مار آشنا شوید

فواید مار بیشمار است. طبیعت گوشت مار گرم و خشک است. از فواید مار اینست که هرگاه مار سیاهی را در روغن زیتون یا روغن کنجد و در ظرف مسی سربسته ای که بخار آن بیرون نرود حرارت دهند تا خوب پخته شود ماده حاصل دارویی است که در مداوای چند نوع بیماری مصرف می شود. به گزارش اسان طب از فواید مار نوشته اند ضماد این ماده بر زخم جذام سبب بهبود این بیماری می شود، افرادی که جایی از بدنشان مویش ریخته باشد با ضماد این ماده بر آن عضو اکثرا به تجربه رسیده که دوباره موی عضو ظاهر شده به حال طبیعی نمو می نماید. اگر افراد معمولی از این ماده به بن موهای خود بمالند پیاز موها را بسیار قوی کرده و دارای موهای سالم و قوی خواهند شد.

از دیگر فواید مار اینست که درقدیم زنان بعضی از بلاد با مصرف این دارو دارای موهای قوی و قابل توجهی می شده اند. هر گاه مار سیاهی را زنده در کوزه ای سفالی انداخته (کوزه سفالی تازه) و درب آن را بسته و در کوره ای قرار دهند تا مار سوخته و تبدیل به خاکستر گردد سپس این خاکستر را با روغن زیتون ممزوج نمایند مرهمی که حاصل می شود برای بیرون آمدن مو در نقاطی از بدن که موی آن ریخته باشد بسیار نافع است و چنانچه مقداری از این ماده را با کمی عصل مخلوط کرده و در چشم بکشند قدرت بینایی را بسیار قوی می کند. نوشته اند هر گاه سر مار زهری را در روغن زیتون یا روغن کنجد بجوشانند، سپس جوشیده را صاف کرده و در ظرف شیشه ای نگهدارند این روغن در معالجه جذام و معالجه زگیل بسیار مجرب است.

بیشتر بدانید : فواید و خواص پوست مار

فواید مار

زهرا به یا صفرای مار که از کیسه صفرای او خارج می شود سمی بسیار کشنده است و چون مقداری از آن می تواند از راه پوست جذب شود استعمال آن در هر بیماری و به هر صورتی که باشد ممنوع است.

پس در اینجا دریافتیم که مار در کنار خاصیت خطرناک نیش زدن افراد، فوایدی هم برای ما دارد.

یکی از فواید مار روغن مار است که برای پوست و مخصوصا موها بسیار مفید است.

همچنین از پوست مار کیف و کفش و وسایل دیگر تهیه میکنند و میفروشند.

منبع: ASANTEB.COM

‫3.3/5 ‏‫(4 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

یک دیدگاه

  1. سلام من در منطقه جنگی سال۶۵ مجبور شدم چندین بار از گوشت مار استفاده کنم ولی مجبور بودیم چون باتلاغ جادها مانع رسیدن غذا شده بود .ولی نمیدونم مفید هست یا نه با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا