راههای موفقیت در زندگی زناشویی چیست؟

فاین و اشنایدر 1385 در کتاب «زنان ، عشق و ازدواج » اصولی را برای موفقیت در زندگی زناشویی معرفی می کنند . به عقیده آنها موفقیت در زندگی زناشویی نیاز به تلاش دارد . پیدا کردن دوست اسان و نگهداشتن ان دشوار است . پیدا کردن همسر نیز شاید اسان باشد ولی نگهداشتن آن دشوار است . باید کاری کرد که همسر احساس کند اهمیت دارد و برای ما مهم است .

اصول موفقیت در زندگی زناشویی

1-در دوران نامزدی و برنامه ریزی بریا عروسی ارامش داشته باشید . چندان نگران ارزیابی و قضاوت دیگران نباشید ، مردم ایرادگیر همیشه وجود دارند و نمی توان همه را راضی نگه داشت .

2- موجودی متفاوت از دیگران باقی بمانید . در ازدواج با درک تفاوت های فردی وجنسیتی زندگی مشترک را شروع می کنید . لذا در عین متفاوت بودن می توانید جنبه های مشترک زندگی را دنبال کنید . به اصل «زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی کنند » معتقد باشید .

3- برای موفقیت در زندگی زناشویی باز هم به ظاهر خود برسید ولی زیاده روی نکنید . یک ازدواج موفق غیر از ظاهر روی بسیاری از چیزهای دیگر نیز بنا شده است . شوهرتان یقینا شما را جذاب یافته است و گرنه اصلا با شما ازدواج نمی کرد . لب و دهن و بینی مصنوعی شوهر را خوشحال نمی کند یا باعث ماندن او نمی شود . سعی کنید چیزی ما بین قرتی وساده باشید ، یعنی تمیز مرتب شیک و خوش ظاهر باشید .

4- علایق شخصی خود را حفظ کنید . به گزارش اسان طب ازدواج موفق یعنی تعادل بین با هم بودن و مستقل بودن . زنانی که زندگی خود را کنار می گذارند و برای همراهی و تصمیم گیری بیش از حد به شوهرانشان وابسته می شوند سرانجام احساس ناراحتی و بی باربودن می کنند و شوهرانشان این را می فهمند و اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد .

5- وقتی به خانه می آید پانزده دقیقه او را تنها بگذارید . مردان نیاز دارند تنها باشند مگر انکه خودشان برعکس ان را بخواهند . بنابراین وقتی شوهرتان از سر کار به خانه می اید ، به طرف در نروید و او را با سوالها ، مشکلات و یا کارهای روزمره بمباران نکنید .

6- برای موفقیت در زندگی زناشویی حمایتگر باشید . از همسر خود حمایت بی قید و شرط داشته باشید . به او قوت قلب بدهید . اگر تمامی مردان با چند جمله ی روحیه دهنده به سر کار می رفتند ، بازدهی سر به اسمان می زد . هر مردی به کسی احتیاج دارد که غرور او را بسازد . این وظیفه ی شماست . اگر شوهرتان سرما خورده است و گلویش درد می کند ، ان را کوچک و کم اهمیت نگیرید ، به او نوجه نشان دهید واز او مراقبت کنید .

7 – قبول کنید که بعضی از کارها به شما مربوط نیست . هر مردی چند راز دارد یا کارهایی انجام می دهد که نمی خواهد کسی راجع به انها چیزی بداند . تا انجا که این موارد بی ضرر است از وی نخواهید که انها را به شما بگوید .

راههای موفقیت در زندگی زناشویی
راههای موفقیت در زندگی زناشویی

برخی از راههای موفقیت در زندگی زناشویی را در این بخش تقدیمتان کردیم. امیدواریم اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کرده باشید.

اگر شما نکته دیگری در این زمینه در ذهنتان هست همین الان در بخش نظرات بیان کنید تا دیگران از ان استفاده کنند.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا