آشنایی با قوانین اکولوژی عمومی

به دانشی که به بررسی رابطه موجود زنده و انسان با محیط زیست می پردازد اکولوژی می گویند . در دانش و  قوانین اکولوژی تاثیر ارتباط انسان با محیط زیست و نتایج دخل و تصرف انسان در محیط ، بررسی و ارزیابی می شود . با تعریفی که از دانش اکولوژی ارائه کردیم اینک زمان آن است که عصاره این علم را که در 4 قانون  ( قوانین اکولوژی ) خلاصه شده مرور کنیم .

قوانین اکولوژی عمومی : قانون اول ، هر چیز به چیز دیگر وابسته است .

از قوانین اکولوژی اینست که هر چیز به چیز دیگر وابسته است . مثلا وقتی در جایی علیه حشرات سمپاشی می شود با مرگ حشرات ممکن است تولید میوه کاهش پیدا کند زیرا حشرات در گرده افشانی گل ها نقش دارند . بنابراین در هر دستکاری که در محیط زیست صورت میگیرد باید به نتایج آن نیز اندیشید .

قوانین اکولوژی : قانون دوم ، ماده از بین نمی رود .

ماده به طور کلی از بین نمی رود بلکه تغییر شکل ماهیت می دهد و در چرخه ای دور میزند .  این دومین مورد از قوانین اکولوژی است . مثلا لاشه حیوانات مرده ، در اثر فعالیت باکتری های مختلف تجزیه می شود و مقداری گاز ایجاد می شود گازها در هوا استحاله و گم می شوند . مواد معدنی موجود در بدن لاشه به خاک از می گردد ، باکتریها نیز هنگام استفاده از لاشه انرژی و مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت می نمایند ، بعدها خودشان نیز به شکل دیگری از بین می روند و دگرگون می شوند .

قوانین اکولوژی :قانون سوم،همه چیز بر اساس نظام پیوسته ومرتبطی آفریده شده.

دراین جهان بزرگ نمونه های بسیار زیادی را می توان یافت که این حقیقت را به انسان نشان دهد و این موضوع از نظر علمی که در آفرینش جهان به قدرت پروردگار حکیم و قادر وجود دارد حکایت می کند مثلا همزمان با تولد کودک ، در سینه مادر شیر تولید می شود و شیر روزهای اول که حاوی مواد حمایت کننده از بقاء وسلامت طفل است . به گزارش اسان طب  وقتی نوزاد ، زودتر از موعد مقرر متولد می شود و سیستم ایمنی او هنوز به نقطه کمال نرسیده و لذا بیشتر از سایر نوزادان به حمایت ایمنی نیاز دارد ، زمان ترشح آغوز ( همان شیر غلیظ روزهای اول) حتی تا 21 روز ادامه پیدا می کند تا کاستی امنیت سلامت کودک با آغوز شفا بخش ، تا حدودی جبران شود .

قوانین اکولوژی عمومی : قانون چهارم  ، هماهنگی تصرفات انسان با نظام طبیعت

فعالیت ها و تصرفات انسان باید با نظام طبیعت ، هماهنگی داشته باشد در واقع این قانون نتیجه عملی سه قانون قبلی است .

عناوین تصادفی :

قوانین اکولوژی عمومی

قوانین اکولوژی عمومی موضوع این بخش از سایت ما بود. در این جا چهار قانون اصلی از قوانین اکولوژی عمومی را تقدیمتان کردیم . امیدواریم اطلاعات لازم را بدست اورده باشید.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا