خواص عناب | رفع آسم و تنگی نفس | آرام بخش

خواص عناب برای سلامتی انسان بی نظیر است. عناب دارویی سنتی (معتدل مایل به سرد) است که برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. میوه عناب شامل حدود 5% مواد پروتئینی، 4%مواد قندی و مقدر زیادی ویتامین C و املاح و همچنین لعاب فراوان می باشد. به علاوه در عصاره آبی چوب عناب اسید زی زی فیک و اسید زی زی فوماتیک وجود دارد. برای آرامش اعصاب و رهایی از اضطراب از عناب استفاده می کنند.

خواص مهم عناب برای سلامتی

 

بررسی خواص عناب

از خواص عناب اینست که عناب سبب تصفیه خون می شود و از سیستم بدن در مقابل سموم حفاظت میکند. خواص آنتی اکسیدان جزو خواص عناب است و سبب جلوگیری از سرطان می شود. یاداوری میکنیم میوه عناب علاوه بر اینکه خون را تصفیه میکند موجب ازدیاد ویتامین k وسفت شدن خون می شود. در نتیجه مصرف زیاد آن برای افرادی که غلظت خون دارند پیشنهاد نمیشود و این یکی از مضرات عناب است.

یکی از دیگر از فواید عناب اینست که عناب آسم و تنگی نفس را رفع میکند. برای تسکین و درمان گلودرد از برگ عناب و عصاره عناب استفاده می شود. مغز عناب موجب تسریع در بریدگی ها و زخمها خواهد شد. هسته عناب خاصیت خواب آوری دارد و برای درمان بی خوابی مفید است. همچنین سبب رفع خستگی خواهد شد. عناب باعث افزایش رشد موی سر می شود و جوشانده اش گرفتگی صدا را رفع خواهد کرد.

از جوشانده عناب برای درد سینه و سرفه استفاده کنید. با مالیدن عناب به چشم ورم چشم را رفع کنید. عناب سبب تقویت دستگاه هاضمه و حافظه می شود و اشتها را افزایش میدهد.

بیشتر بخوانید:

رابطه عناب و فشار خون را بیشتر بخوانید

غم و غصه را فراموش کنید

خواص عناب

مصرف عناب غم را از بین میبرد و سبب لبخند و شادی فرد می شود. میوه عناب به عنوان یک میوه آرام بخش شناخته شده است. بنابراین کسانی که ضعف اعصاب دارند، عصبی هستند یا مدام اضطراب و استرس دارند حتما عناب زیاد مصرف کنند. مصرف آب عناب و کاهو برای درمان سرطان توصیه می شود.

عناب لعاب زیادی دارد، در نتیجه برای نرم کردن سینه فایده دارد. همچنین ملین است و ادرار را زیاد میکند. عناب خون را تمیز  سرفه را رفع، بی خوابی را درمان میکند. جالب است بدانید جوشانده ی پوست درخت عناب اسهال را درمان میکند.

آسم و تنگی نفس از بیماریهایی است که بسیاری از افراد دچار آن هستند. به گزارش آسان طب برای درمان این بیماریها عناب را مصرف کنید. پیشنهاد می شود بیماران مبتلا به سوءهاضمه و حتی بیماری های صفراوی مخلوط عناب با فلفل و نمک  مصرف نمایند. دانه عناب مسکن است. همچنین مصرف عناب و کره از تهوع جلوگیری میکند. برخی مناطق از عناب سرکه تهیه میکنند.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا