خواص انبه برای پوست و انواع سرطان

خواص انبه برای سلامتی و پوست بیشمار است . انبه دارای ویتامین ث، پکتین و فیبر میباشد و سطح کلسترول سرم خون  را پایین میاورد. همچنین انبه ضربان قلب و فشار خون را کنترل میکند. میوه انبه دارای اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک است و ذخیره قلیایی بدن را حفظ خواهد کرد.

انبه به سلامت پوست کمک میکند و مانع رشد سلول های سرطانی می شود. با خوردن انبه بخاطر فیبر موجود در ان، بدن احساس سیری می کند. مصرف انبه دیابت را تنظیم میکند، به هضم غذا کمک میکند و چشم ها را تقویت میکند. برای پیشگیری از گرما زدگی حتما انبه را میل کنید .

 خواص انبه برای سلامتی پوست

مصرف انبه برای پوست ما فواید زیادی دارد . انبه سبب باز شدن منافذ پوست می شود و به جوانی پوست کمک میکند . برای اینکار میتوانید تکه های انبه را روی پوست خود قرار داده و بعد از 15 دقیقه پوستتان را بشویید . بعد از چند بار استفاده نتیجه ان را خواهید دید .

خواص انبه برای درمان آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی از ماسک انبه و عسل استفاده کنید. این ماسک بی‌رنگی پوست و لکه‌های آفتاب سوختگی را درمان میکند. برای تهیه این ماسک کافیست دو قاشق غذاخوری عسل را با نصف یک انبه ترکیب کنید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارد. سپس صورتتان را شست شو دهید . 3 روش طرز تهیه ترشی انبه خوشمزه و لذیذ

 خواص انبه برای حفاظت از پوست

سعی کنید در هر هفته دو انبه میل کنید تا ویتامین C مورد نیاز بدنتان تامین شود. ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و مانع بروز لکه های پوستی می شود . همچنین به ساخت کلاژن و الاستین (پروتئین‌های اصلی بافت پوست)  کمک میکند و مانع افتادگی پوست ناشی از افزایش سن خواهد شد .

همچنین طبق بررسی های بدست امده ، مصرف ویتامین C به همراه مواد غذایی حاوی آهن، جذب آهن را چندین برابر می کند. بنابراین، با مصرف آهن و ویتامین C کم خونی و فقر آهن و همچنین عوارض پوستی چون خشکی پوست، رنگ‌پریدگی، کاهش استحکام ناخن‌ها، شکنندگی و ریزش موها را درمان کنید .

خواص انبه برای پوست
خواص انبه برای پوست

خواص انبه در پیشگیری از سرطان

یکی از خواص انبه اینست که میوه انبه دارای فنول‌هایی مانند کرستین، ایزوکرسیترین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و گالات متیل و همچنین آنزیم‌های میباشد که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. طبق امار بدست امده از متخصصین تغذیه ۱۰۰ گرم از این میوه ۴۶ درصد ویتامین C  مورد نیاز را تامین خواهد کرد. این ویتامین c سلول‌های بدن را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و  منجر به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان می شود .

خواص انبه در پیشگیری از سرطان پرستات

طبق بررسیهای بدست امده در مشهورترین دانشگاههای جهان ، بتاکاروتن موجود در انبه باعث فعالیت هرچه بیشتر سلول های سیستم ایمنی و تقویت ان می شود .  انبه مانع بروز عفونت های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم می شود . همچنین بتاکاروتن موجود در انبه ، یک مدافع در برابر سرطان پروستات است.  جالب است بدانید به جز بتاکاروتن ، لوپئول موجود در انبه  هم  از رشد سلول‌های سرطانی پروستات جلوگیری می کند .

خواص انبه و پیشگیری از سرطان رحم

به گزارش آسان طب ، مصرف مرتب انبه به دلیل برخورداری از ترکیبات آنتی اکسیدانی قدرتمند از بروز سرطان رحم پیش گیری می کند. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به ویژه ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلا به سرطان رحم را هم پایین می‌آورد.

خواص انبه و  سرطان روده

فیبر پکتین موجود در انبه خطر تشکیل سلول‌های سرطانی در دستگاه گوارش را کم میکند . در مطالعات انجام شده در ژاپن به اثبات رسید که مصرف انبه به دلیل وجود پکتین و نیز بتاکاروتن مانع پیشرفت سرطان روده می وشد . پس مصرف انبه را فراموش نکنید .

 

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35