Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
آیا می دانید علت ویار حاملگی چیست ؟ – مجله آسان طب

آیا می دانید علت ویار حاملگی چیست ؟

علت ویار حاملگی گوناگون است. ویار به نوعی حالت تهوع و تغییر ویژگیهای شخص گفته می شود که در دوران بارداری رخ میدهد و شخص با هر بویی حالش به هم میخورد . همچنین ممکن است شخص هوس غذایی کند. مثل در فصل سرمای شدید ناگهان هوس بستنی کند و …  اما براستی علت ویار حاملگی چیست ؟ در این بخش از اسان طب به بررسی این موضوع میپردازیم.

کم خونی یک علت ویار حاملگی

به گزارش آسان طب کمبود اهن و کم خونی یک علت ویار حاملگی است. مثلا در بارداری برخی زنان یخ میخورند. خوردن یخ به خاطر کمبود آهن شاید کمی عجیب باسد. علائم کمبود آهن و کم خونی عبارت‌اند از خستگی، بی‌حالی، التهاب زبان و میل به خوردن مواد غیرخوراکی مانند یخ.

علت ویار حاملگی

علت ویار حاملگی : هورمون‌هایتان تغییر کرده‌اند

به گزارش اسان طب یک علت ویار حاملگی اینست که در بارداری هورمون های زن به هم می ریزد. به گزارش آسان طب بارداری موجب بالا پایین رفتن زیاد هورمون‌ ها خواهد شد. همچنین به گفته محققان پروتئین‌های نوروپپتید یا NPY، آمینواسیدی که توسط  نورون ها در سیستم عصبی برای افزایش اشتها تولید می‌شود، امکان دارد سبب افزایش میل غذایی شما در بارداری بشود.

علت ویار حاملگی

علت ویار حاملگی : شاید بدن به امگا 3 نیاز دارد

یک علت ویار حاملگی اینست که برخی زنان در بارداری میل به ماهی و غذاهای دریایی دیگری خواهند داشت. دلیل ان اینست که شاید کمبود اسیدهای چرب امگا3 دارد. البته مادران باردار باید مراقب جیوه در ماهی هم باشند. جیوه یک فلز سنگین سمی است که از طریق آلودگی آب در بدن ماهی جمع می‌شود. ماهی‌هایی که بیشتر عمر کرده و بیشتر در زنجیره‌ی غذایی هستند، مانند کوسه ماهی، شامل جیوه بیشتری هستند.

علت ویار حاملگی

علت ویار حاملگی : بدنتان می‌خواهد چیزی بگوید

به گزارش آسان طب چیزی که شما به ان در دوران بارداری میل دارید و غذاهای مورد علاقه تان جنسیت کودکتان را نشان خواهد داد. البته این موضوع استناد علمی ندارد و بر اساس تجربیات گذشتگاناست.

مثلا گذشتگان میگویند اگر میل به شیرینی داشته باشید  مانند شکلات، آب‌نبات، لبنیات به خصوص شیر، احتمالاً دختر خواهند داشت.  همچنین میل به غذاهای شور، تند یا ترش نشان دهنده بچه پسر است.

بیشتر بدانید : دیابت حاملگی چیست و کنترل دیابت بارداری

علت ویار حاملگی

علت ویار حاملگی : زیاد گرمتان می‌شود

یکی از علایم بارداری گرم شدن بدن و گر گرفتگی است.خب مسلما بهترین راه خنک کردن بدن خوردن چیزی تند است. بنا براین شاید شما در بارداری علاقه به چیزهای تند داشته باشید .

علت ویار حاملگی

علت ویار حاملگی : کودکتان کمی تنوع می‌خواهد

قدیمی ها میگویند تنوع طلبی غذایی در بارداری بخاطر اینست که کودک تنوع طلب است و دوست دارد هر چیزی را تست کند. برخی افراد معتقدند در مورد میل به خوردن غذاهای ترش مانند لیمو یا غذاهای شور مانند خیار شور بدن مواد غذایی را دریافت می‌کند که کودک به آن نیاز دارد.

علت ویار حاملگی

علت ویار حاملگی : کمبود مواد غذایی دارید

شاید بدنتان کمبود چیزی را دارد . به عنوان مثال بعضی زنان در بارداری میل به خوردن مواد غیرخوراکی مانند سنگ، خاک یا کاغذ دارند. دلیل ان هم اینست که انها دچار کمبود آهن هستند. اگر این مشکل را داشتید حتما به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

علت ویار حاملگی

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید. پس متوجه شدیم که ویار حاملگی چیز عجیب و غریبی نیست و اکثرا دلایل علمی دارد. دلیل اصلی ان هم اینست که بدن زن باردار در ان زمان به چیزی نیاز دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52