Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
برای نفخ شکم تغییر رژیم غذایی بدهید – مجله آسان طب

برای نفخ شکم تغییر رژیم غذایی بدهید

برای نفخ شکم و درمان آن روشهای مختلفی وجود دارد. اولا یادتان باشد که غذا را خوب بجوید تا بهتر هضم شود و آن را قورت ندهید. دوما از غذاهای نفخ دار استفاده نکنید. مثلا برای مصرف حبوبات آن را از شب قبل بخیسانید و آبش را چند بار عوض کنید تا نفخ آن کاهش یابد.

برای نفخ شکم
برای نفخ شکم چه کنیم ؟

برای نفخ شکم

نفخ شکم یا عبور باد از دستگاه هاضمه از طریق مقعد روندی طبیعی و معمول است. در واقع اکثر افراد در طول روز، بارها این عمل را بدون آنکه حتی متوجه باشند، انجام می دهند.

با وجود این، وقتی باد بیش از حد یا بد بو باشد، مسئله ساز می شود که معمولاً نتیجهٔ شیوهٔ زندگی یا موضوعات مربوط به رژیم غذایی است بعضی بیماریها نظیر التهاب مزمن روده و یبوست مزاج موجب نفخ شکم می شوند، اما این عارضه غالباً به تشخیص پزشکی نیاز ندارد مگر آنکه علایم بیشتری حاکی از بیماری گوارشی نشان دهد.ما درین مقاله شما را با راه های درمان نفخ شکم آشنا میسازیم.

برای نفخ شکم
برای نفخ شکم چه کنیم ؟

آگاهی علمی برای نفخ شکم

به گزارش آسان طب در اکثر موارد نفخ شکم فقط به دلیل مصرف غذاهایی است که میخوریم، مثل سس کاری خیلی تند همراه با نوشیدن الکل یا حتی بدون آن که موجب تغییر باکتری کولون و نوعی تخمیر میگردد و بوی بیشتر یا متفاوتی ایجاد میکند. خوراکی هایی که هضم آنها دشوارتر است (همچون میوه ها و سبزیهای خام و غلات سبوس دار) پیش از رسیدن به روده بزرگ فقط تا حدی در رودهٔ کوچک هضم می شوند.

باکتری در اینجا به جز به جزء غذا حمله می کند تا آن را تخمیر نماید و همین امر موجب تولید گاز زیاد بدبویی می گردد. حرکات نامرتب رودهها هم می توانند باعث نفخ شکم باشند که درمان آن صرفاً شامل آگاهی بیشتر از آنچه میخورید و حفظ کامل میزان آب بدن است.

درمان نفخ شکم
درمان نفخ شکم با نعنا و عرق نعنا

خوردنیهای مفید برای درمان نفخ شکم

میوه ها و سبزیهای پخته شده نسبت به انواع خام، گاز کمتری تولید می کنند.
برنج، انواع موز، مرکبات، انگور، پنیر سفت، تخم مرغ، آجیل و ماست گاز کمتری ایجاد می کنند.

نوشیدنی های پروبیوتیک یا ماست تازه موجب تعادل مناسب باکتری در روده ها می گردند و نفخ شکم بعضی افراد را تسکین میدهند.

خوردنیهای قابل پرهیز برای نفخ شکم

مصرف مقادیر زیاد خوراکی های حاوی فیبر بالا ممکن است مشکل آفرین باشد، بنابراین چنانچه بیشتر از سه بار در روز نان یا آرد سبوس دار صرف می کنید، برای درمان نفخ شکم تعداد دفعات را کاهش دهید.

خوراکی های پر چرب اسید چرب زیادی تولید می کنند و موجب آزاد شدن گاز تندی می گردند. به بعضی خوراکی ها فقط به دلیل ساختارشان گاز بیشتری تولید میکنند، از جمله می توان به انواع لوبیا، کلم، پیاز، جوانه ها، گل کلم، کلم بروکلی، سیب، هلو، گلابی، ذرت، بستنی و پنیرهای نرم اشاره کرد.

انواع نوشابه های گازدار حاوی قند و مواد افزودنی زیادی هستند که در سراسر دستگاه گوارش گاز تولید می کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52