آشنایی با مهم ترین خواص پوپل در طب سنتی

پوپل نوعی میوه آجیلی است که از درخت نخل هندی به عمل می‌آید. از دیگر نام‌های این میوه می‌توان به اسامی مانند فوفل و پشگلک اشاره کرد. درختان این گونه بیشتر در نواحی استوایی اقیانوس آرام (ملانزی و میکرونزی)، جنوب شرقی و جنوب آسیا و بخش‌هایی از شرق آفریقا رشد می‌کنند. استفاده از این میوه‌ها تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن می‌گذارد و به همین دلیل است که نسخه‌های زیادی در طب سنتی آسیای شرقی مربوط به پوپل می‌شود. در سال‌های اخیر، تمرکز بیشتری بر روی این میوه شده و تحقیقات زیادی بر روی آن صورت گرفته است. ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین این تحقیقات آشنا می‌کنیم.

 پوپل

خواص پوپل

همان طور که اشاره کردیم این میوه یکی از مهم‌ترین نسخه‌های دارویی در طب سنتی آسیای شرقی به شمار می‌رفته است. خواص درمانی بسیاری را به این میوه نسبت می‌دهند که بیشتر آنها ریشه در آنتی اکسیدان های قدرتمند آن دارد. تنها نکته‌ای که در مورد پوپل باید رعایت کرد، دوز مصرفی است، چرا که در این میوه، ماده‌ای به اسم آرروکلین وجود دارد. آروکلین موجب تغییرات بافتی در مخاط دهان می‌شود. اگر میزان آروکلین از حد خاصی بیشتر شود، ممکن است آسیب‌های جدی به شما وارد شود. خانم‌های باردار و شیرده و اطفال زیر 9 سال به هیچ وجه نباید از این میوه استفاده کنند.

افزایش اشتها

یکی از رایج‌ترین فواید استفاده از پوپل افزایش اشتها است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد در این میوه آروکلین وجود دارد که بر روی مخاط دهان تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده بزاق را افزایش می‌دهد. امروزه دانشمندان دریافته‌اند که افزایش سطح بزاق با افزایش اشتها رابطه مستقیم دارد. در سال 2008 آزمایشی با شرکت 120 داوطلب صورت گرفت. به هر کدام از این افراد 70 گرم پوپل داده شد. بیش از 120 نفر از آنها اذعان کردند که بعد از مصرف این ماده احساس گرسنگی در آنها تشدید شده است.

افزایش سطح انرژی

از دیگر خواص این میوه می‌توان به افزایش سطح انرژی اشاره کرد. سربازان هندی قبل از نبرد همیشه از این میوه استفاده می‌کردند. امروزه دانشمندان آزمایش‌های زیادی بر روی این ماده انجام داده‌اند. پزشکان سوئدی باور دارند که مصرف این میوه به افزایش تولید گلبول‌های قرمز منجر می‌شود. گلبول‌های قرمز مهم‌ترین عامل در انتقال اکسیژن در اندام‌های بدن هستند. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر شود، اکسیژن بیشتری به اندام‌ها رسیده و در نتیجه سطح انرژی در بدن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که از پوپل برای افزایش میل جنسی نیز استفاده می‌شود.

 پوپل

سم زدایی بدن

پزشکان طب سنتی هندی همواره از پوپل برای تصفیه خون استفاده می‌کردند. راهب‌های بودایی نیز اعتقاد دارند این میوه روح را از شر آلودگی‌ها حفظ می‌کند. در این میوه طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان های قدرتمند وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها، کبد که یکی از مهم‌ترین اندام‌ها در سم زدایی بدن و تصفیه آلودگی‌ها می‌باشد را از شر آسیب‌های استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارند. این کار به حفظ سلامت کبد کمک کرده و سم زدایی را در بدن شما بهبود می‌بخشد. همچنین جالب است بدانید که پوپل یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمان انگل است.

درمان اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی نوعی اختلال روانی است که نشانه‌هایی مانند از کار افتادگی فرایندهای فکری، پاسخگویی عاطفی ضعیف، رفتار اجتماعی غیرعادی و ناتوانی در درک واقعیت دارد. یکی از سنتی‌ترین راه‌های درمان این بیماری استفاده از دانه‌های پوپل است هر چند باید بدانید که این روش ممکن است برخی از عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که مصرف این میوه می‌تواند بر روی عصب‌های مغزی تأثیر بگذارد. این امر نه تنها به جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل کمک می‌کند، بلکه به کاهش ترشح هورمون‌های توهم زا نیز منجر می‌شود.

تقویت سلامت دهان و دندان

اگر از این میوه به اندازه مناسب استفاده شود، می‌تواند به سلامت دهان و دندان شما کمک کند. در این میوه موادی مانند آروکلین وجود دارند که باعث افزایش بزاق در دهان می‌شوند. بزاق یکی از عواملی است که از فعالیت‌های باکتری‌های مضر دهان جلوگیری می‌کند. افزایش سطح بزاق در نهایت به کاهش پوسیدگی‌های دندانی منجر می‌شود. یکی دیگر از مضرات فعالیت‌های این باکتری‌ها، بوی بد است. شما می‌توانید با جویدن این میوه از شر بوی بد دهان خود نیز خلاص شوید.

منبع: https://mag.asanteb.com

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35