راههای درمان افسردگی در سه سوت

راههای درمان افسردگی موضوع این بخش از مجله پزشکی آسان طب است. افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی است که تقریبا همه آدم ها در طول زندگی به میزان کم یا زیاد به آن دچار می شوند. اولین قدم برای درمان افسردگی آمدن از درون خود به بیرون است. خودتان باید به خودتان کمک کنید. از خانه بیرون بزنید. ورزش، کلاسهای علمی هنری ورزشی ، مهمانی ، آرایش ملایم، لباس شاد، اهنگ گوش دادن و … همگی به درمان افسردگی کمک می کند.

راههای درمان افسردگی 
راههای درمان افسردگی

راههای درمان افسردگی

درمان افسردگی با داروهای مختلف همواره توسط بسیاری از  بیماران مبتلا به این اختلال روانی دنبال می شود. ما در این مقاله به چند داروی رایگان که می تواند به شما کمک کند با کمی وقت گذاشتن برای خود و دقت به همین مسایل ساده از شر  بیماری افسردگی خود رهایی یابید.

راههای درمان افسردگی 
راههای درمان افسردگی

شناخت برخی علائم قبل از درمان افسردگی

به گزارش مجله پزشکی اسان طب بسیاری از روانپزشکان در مواجه با افسردگی معتقد هستند که افسردگی انقدر شایع است که باید به آن سرماخوردگی روانی گفته شود. می توان علایم افسردگی را شامل : احساس غم و اندوه در تمام طول روز ، خستگی و فقدان انرژی ، احساس یاس و ناامیدی ، احساس گناه شدید ، فکر کردن در مورد مرگ و خودکشی ، عزت نفس پایین ، مشکل در تصمیم گیری ، مشکل در تمرکز و حافظه، بیخوابی و گاه تمایل زیاد به خوابیدن، کاهش اشتها و در مواقعی افزایش اشتها همراه با کاهش وزن و گاه افزایش وزن، کاهش میل جنسی و نشانه های جسمانی از قبیل اختلال گوارش، دردهای مفصلی و سردرد دانست.

افسردگی چیست ؟

همچنین شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص درمان افسرگی و علایم بیماری افسردگی ، به این لینک ( علائم افسردگی ) مراجعه و استفاده لازم رو ببرید.

علائم ذکر شده حداقل باید درطول دو هفته ادامه پیدا کنند و مشکلات قابل ملاحظه ای را برای فرد ایجاد کنند تا ملاکهای لازم یک اختلال افسردگی را شامل شود. افسردگی می تواند مشکلات زیادی را در زمینه شغلی، روابط خانوادگی، تحصیلی، روابط بین فردی و اجتماعی ایجاد کند که علاوه بر مشکلات ذکر شده این بیماری ممکن است به دلیل همراه بودن با افکار خودکشی فرد را به کام مرگ بکشاند.

مهمترین راههای درمان افسردگی

آسان طب در لیست زیر روشهای درمان افسردگی  را برای شما گردآوری کرده است که بدون هزینه و با کمی تغییر در سبک زندگی خود میتوانید افسردگی را ریشه کن کنید. این روشها شاید ساده باشند اما پس از چند جلسه با مشاور و روانپزشکی بالاخره متوجه خواهید شد که همین موارد داروی درمان افسردگی هستند! پس هزینه کردن را کنار بگذارید با داروهای درمان افسردگی که ذکر می کنیم همراه شوید.

بازی کردن را به منزل خود باز گردانید

سرعت زندگی امروز، خندیدن را از یادمان برده است. بسیاری از ما آنقدر درگیر مناسبات کاری و اجتماعی مان شده ایم که فرصت بازی و خندیدن را از خود گرفته ایم. برای بازگرداندن لبخند به زندگی تان، می توانید از بازی های گروهی شروع کنید. با خانواده و دوستان تان قرار بگذارید و مهمانی هایتان را تنها به چیدن سفره های رنگارنگ محدود نکنید. هر بار که دور هم جمع می شوید یک بازی را انتخاب کنید و سعی کنید همه افراد حاضر در جمع را به شرکت در آن راضی کنید. کمی اشتباه کردن، بردن و باختن در این بازی ها می تواند حال شما را زیرورو کند.

به اطرافیان خود فرصت ابراز وجود بدهید!

برای داشتن یک خانه سبز باید به تک تک اعضای خانواده احساس ارزشمند بودن را منتقل کنید. هنگام گرفتن تصمیم های مهم و حتی اجرای برنامه های کوچک از بچه ها هم نظرخواهی کنید. به آنها توضیح دهید بعد از شنیدن همه نظرها، تلاش می کنید بهترین تصمیم را اجرا کنید یا ترکیبی از همه آنچه اعضای خانواده می خواهند را انجام دهید اما حس خوشایند شنیده شدن و این تصور که ایده هایشان شنیده می شود و با ارزش تلقی می شوند، می تواند آرامش خانه شما را بیشتر کند.

درمان افسردگی
درمان افسردگی

برای درمان افسردگی صفحه حوادث نخوانید

یکی از راههای درمان افسردگی اینست که صفحه حوادث را نخوانید و به خبرهای بد گوش ندهید. درست است که حال شما بر جملاتی که می گویید تاثیر می گذارد اما این ماجرا می تواند درست برعکس هم اتفاق بیفتد. جملات شما می توانند بر احوال تان تاثیر بگذارند و خلق تان را تحت تاثیر قرار دهند. اگر می خواهید از کسالت روزهای سخت زندگی فاصله بگیرید، کمتر از سختی ها حرف بزنید و بحث های شاد را در خانه به جریان بیندازید. صفحه حوادث روزنامه را رها کنید و کمی در مورد اتفاقات دلچسبی که در گوشه گوشه این جهان رخ می دهد حرف بزنید. نمی گوییم واقعیت را انکار کنید اما هنگام خوردن گوشت به جای شکوه از افزایش بهای آن می توانید از طعم دلچسبش لذت ببرید.

درمان افسردگی همدیگر را درک کنید

شاد شدن تنها با حرف اتفاق نمی افتد. احساس خوشایند اینکه کسی شما را درک کرده باشد، می تواند تا چند روز حال تان را خوب کند پس به افکار هم توجه داشته باشید و از اطرافیان تان همه بخواهید به احساسات و افکار شما توجه بیشتری نشان دهند. شاید باور نکنید اما اگر خوب به رفتار و حرف های هم دقت کنید، گاهی می توانید با حدس زدن نیازهای فرد مقابل تان و برآورده کردن شان چند پله از نردبان خوشبختی بالاتر بروید. قرار نیست نیازی که می خواهید برآورده اش کنید، خرید ویلا یا ماشین باشد. شاید همسرتان به فکر خرید یک لباس ساده یا رفتن به یک مکان دیدنی باشد و شما بدون آنکه خود را ورشکسته کنید، بتوانید او را غافلگیر و خوشحال کنید.

برای درمان افسردگی هیجان هایتان را انبار نکنید

آسان طب؛ اگر می خواهید حال تان خوب شود، هر چند روز یک بار برای تخلیه هیجان هایتان برنامه ای ترتیب دهید؛ از ورزش و مهمانی گرفته تا جمع شدن کنار آدم هایی که دوست شان دارید و برنامه ریزی برای سفرهای چند ساعته یا چند روزه همه می توانند در برنامه تخلیه انرژی شما قرار گیرند. نگران نباشید، اگر دل تان برای داد زدن هم تنگ شده باشد، شهرها هم آنقدر جای کشف نشده دارد که بتواند خواسته تان را برآورده کند.

راههای درمان افسردگی 
راههای درمان افسردگی

برای درمان افسردگی شادی را درونی کنید

زندگی آدم های شاد پر از اتفاق های مثبت و هیجان انگیز نیست بلکه آنها شادی را در خود درونی کرده اند. منظورمان را متوجه نشده اید؟ می خواهیم بگوییم یک فرد شاد، حتماً هر روز به جشن و خوش گذرانی دعوت نمی شود و از آسمان برایش پول نمی رسد. او قدرت این را دارد که با وجود بی پولی و شکست، لبخند بزند و جنبه های مثبت زندگی را ببیند. چه بخواهید و چه نخواهید، زندگی پر از لحظه های تلخ است اما اگر شادی در شما درونی شده باشد، تلخی ها نمی توانند شما را در خود غرق کنند پس به جای کنترل بیرونی احساسات، کنترل درونی را جایگزین کنید و به جای اینکه منتظر اتفاقی برای شاد شدن باشید، شاید را در خود احساس کنید.

برای درمان افسردگی برداشته هایتان تمرکز کنید

همه ما آرزوهای رنگارنگی داریم که به بسیاری شان نرسیده ایم حتی گاهی با وجود تمام تلاش تان ممکن است به چیزی که حق مسلم خود می دانید هم نرسید اما بدانید گرچه زندگی بدبیاری دارد و بدبیاری ها هم تمامی ندارند اما باید منتظر اتفاق های خوب باشید. حواس تان به تمام چیزهایی که به دست می آورید باشد و هیچ کدام شان را کوچک نشمارید. یادتان نرود هر کدام از آنها حتی اگر ساده به دست آمده باشند، می توانستند به یکی از آرزوهای دست نیافتنی شما تبدیل شوند پس به جای شکایت از ناکامی ها، برداشته هایتان تمرکز کنید و برای بیشتر کردن شان تلاش کنید. گذشته از این، به خاطر ترس از ناکامی، روی یک نقطه نایستید. حرکت کنید حتی اگر می دانید به سمت بهترین انتخاب نمی روید. فکر کردن در مورد بهترین راه عالی است اما باید مراقب باشید به بهانه ای برای سکون تبدیل نشود و از طولانی شدنش پرهیز کنید. احساس بدشانسی و تاثیر خرافه را از زندگی تان دور کرده و با تمام نیرو تلاش کنید و از حاصل تلاش هایتان لذت ببرید.

راههای درمان افسردگی 
راههای درمان افسردگی

درمان افسردگی : بگذارید شما را متهم کنند

خوشبخت بودن تنها از راه های خوشایند و با تفریح کردن ایجاد نمی شود. برای آنکه احساس خوشبختی کنید باید در کنار کسانی زندگی کنید که از بودن با شما احساس رضایت می کنند. اگر زود رنجی تان را کمتر کنید، می توانید خیلی زود این احساس را در اطرافیان تان تقویت کنید. به آنها اجازه دهید بدون ترس از قضاوت یا واکنش شما، احساس شان را بر زبان بیاورند و حتی به تصمیم ها یا رفتارهای شما اعتراض کنند. قرار نیست آدم ها همیشه صددرصد با شما موافق باشند پس بعد از شنیدن مخالف هایشان برای شیرین تر کردن این زندگی تلاش کنید.

درمان افسردگی : نه بگویید و نه بشنوید

مدیریت درست روابط تان با دیگران می تواند شادی شما را چند برابر کند. حتماً تا امروز لحظات زیادی را به خاطر دلخوری از دیگران به تلخی گذرانده اید اما وقت آن رسیده که سهم این لحظه ها را در زندگی تان کمتر کنید. مهارت نه گفتن و نه شنیدن را در خود تقویت کنید. اگر به موقع و درست نه بگویید، مجبور نخواهید بود آنچه دوست ندارید را تحمل کنید و اگر از نه شنیدن نترسید، به خاطر مخالفت های ساده دیگران، خود را عذاب نخواهید داد. پس با تقویت این دو مهارت، آرامش را به روابط تان و البته به زندگی تان باز گردانید.

یک نکته: برای داشتن یک خانه سبز باید به تک تک اعضای خانواده احساس ارزشمند بودن را منتقل کنید.

شما میتوانید از 15 روش ساده دیگری برای درمان افسردگی که در لینک ( درمان افسردگی ) آورده شده است، را مطالعه و بهره لازم رو ببرید.

درمان افسردگی
درمان افسردگی

درمان افسردگی راههای مختلفی دارد. اول از همه برای درمان افسردگی باید بدانید خدایی است که در هر شرایطی مارا حمایت میکند. برای درمان افسردگی یاد بگیرید نه حسادت کنید و نه مقایسه کنید. همانطور که دیگران وقت ندارند به شما فکر کنند شما هم نباید به انها فکر کرده و مدام خودتان را با انها مقایسه کنید. هر کس زندگی خود را دارد.

یکی از دلایل افسردگی بی هدفی است. شما باید هر طور شده خودتان را مشغول کنید تا هدفدار شویدو ذوق کنید.

یا سرکار بروید یا در خانه کارهای هنری بکنید یا کلاسهای اموزشی بروید ویا ورزش کنید و …

اما اینکه صبح بلند می شوید و هیچ کاری ندارید خیلی بد است.

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35