Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
تاثیر مکیدن شست در کودکان روی دندان ها – مجله آسان طب

تاثیر مکیدن شست در کودکان روی دندان ها

مکیدن شست در کودکان ذهن بسیاری از مادران را درگیر خود کرده است . مهمترین دلیلی که برای مکیدن شست در کودکان و نوزادان وجود دارد این است که آنها به اندازه کافی پستان یا شیشه شیر را نمکیده است که غریزه مکیدن او را ارضا شود . مکیدن همچنین به نوزادان کمک می کند که تنش های عاطفی و جسمی خود را آرام کنند .

دکتر دیوید لوی به این نکته اشاره میکند که کودکانی که هر سه ساعت یک بار شیر می خورند و به اندازه کودکانی که هر چهار ساعت یک بار شیر می خورند کمتر انگشت خود را می مکند و آنهایی که به خاطر کهنگی وصاف شدن سر شیشه مدت شیر خوردنشان از شیشه شیر از بیست دقیقه به ده دقیقه کاهش پیدا می کند ، شست خود را بیشتر می مکند . دکتر لوی تعدادی سنگ نوله ها هم همان واکنشی را نشان دادند که نوزاد انسان نشان می دهد یعنی پنجه ها و پوست بدن خود و یکدیگر را طوری مکیدند که پوستش کنده شد .

مکیدن شست در کودکان

تاثیر مکیدن شست در کودکان روی دندان ها

شما ممکن است  در مورد تاثیر مکیدن شست در کودکان روی آرواره ها ودندان های کودک نگران باشید . واقعیت این است که مکیدن شست در کودکان معمولا دندان های بالایی کودک را به طرف جلو و دندان های پائینی را به عقب می راند . این که دندان ها چقدر جا به جا شده اند از بستگی به این دارد که کودک چقدر شست خود را می مکد و از آن مهمتر این که شست خود را کجا قرار می دهد . ولی دندانپزشکان این جا به جایی دندانهای شیری را که تاثیری بر دندان های دائمی که در حدود شش سالگی نیش می زنند ، ندارد . به عبارت دیگر ، اگر کودک تا قبل از شش سالگی دست از شست مکیدن بردارد ، در اکثر موارد ، احتمال جا به جایی دندان های دائمی کم است .

در هر حال چه مکیدن شست در کودکان دندانها را جابه جا بکند یا نکند ، بسیاری از والدین ترجیح می دهند که کودکشان هر چه زودتر دست از این کار بردارد . راه حل هایی که من پیشنهاد کردم همان هایی هستند که به گمان من خیلی زود شست مکیدن بچه خاتمه می دهد .

چرا نباید در مکیدن شست در کودکان از موانع استفاده کرد؟

چرا نباید دست بچه ها را ببندیم و نگذاریم شست خود را بمکند ؟ این کار ، بچه ها را به شدت عصبی و ناامید می کند و مشکلات جدیدی را پدید می آورد . از آن مهم تر این که شست مکیدن کودک را معالجه نمی کند . زیرا به نیاز واقعی کودک برای مکیدن پاسخی داده نشده است . به گزارش اسان طب ما درباره پدر و مادرهایی شنیده ایم که با گذاشتن ماده ای تلخ روی شست کودک ، سعی کرده اند او را از مکیدن شست ناامید کنند و این کار را هفته ها و ماه ها هم ادامه داده اند ، ولی به محض این دست کودک را شسته اند ، او دوباره شست خود را به دهان برده است .

بعضی ها هم می گویند که از این نوع شیوه ها نتایج خوبی گرفته اند ، ولی احتمالا در این گونه موارد مکیدن شست در کودکان خفیف بوده است . اغلب نوزادان فقط گهگاهی شست خود را می مکند و خیلی زود این کار را کنار می گذارند و فرقی نمی کند شما کاری بکنید یا نکنید . به نظر من ایجاد مانع کردن برای کودکی که به شدت به مکیدن شست نیاز دارد ، فقط او را مصرتر می کند .

اگر علاقه به مطالعه درباره دندان قروچه دارید بر روی کلمه کلیک کنید .

مکیدن شست در کودکان

مکیدن شست در کودکان عوارض زیادی برای انها دارد. این مکیدن شست در کودکان ممکن است حالت دندان انها را هنگام رشد کردن دندان تغییر دهد. همچنین یک عادت زشت است که در کودکی مورد تمسخر قرار می گیرد و گاهی تا بزرگسالی هم ادامه دارد.

پس هر چه زودتر با منطق نه دعوا ، عادت مکیدن شست در کودکان را حل کنید.

منبع :

ASANTEB.COM

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35