راههای کنار آمدن با اخم کردن کودکان

برای کنار آمدن با اخم کردن بچه ها سه راه وجود دارند :

1-سعی کنید ناامیدی را از زندگی کودک خود تا جایی که ممکن است ، کم کنید

2- موقعی که غیظ می کند حواسش را پرت کنید .

3- بر توفان مسلط شوید

راههای کنار آمدن با اخم کردن کودکان

آماده کردن دنیای بدون ناامیدی برای کودک هدف جالبی است ، ولی بیش از حد خاصی نمی شود این کار را کرد . از این گذشته چندان هم جالب نیست که کودک در دنیایی بزرگ شود که یاد نمی گیرد چگونه با نا امیدی کنار بیاید ، چون دنیای واقعی به این شکل نیست . دقت کنید که کودک فرصت و امکانات کافی برای بازی و فعالیت داشته باشد تا انرژی های بی پایان خود را صرف کند . همچنین به او اجازه بدهید که گاهی انتخاب های جزئی داشته باشد و بتواند به این ترتیب تا حدی در دنیای اطراف خود کنترل پیدا کند . به گزارش اسان طب کودکی که احساس می کند تا حدی بر دنیای اطراف خود کنترل دارد ، کمتر غیظ می کند .

بعضی از بچه ها را می شود با پرت کردن حواسشان از اخم کردن انداخت . مثلا به او بگویید : « به آن پرنده کوچک نگاه کن » اگر شانس بیاورید حواس کودک پرت می شود و هم شما و هم خودش از شر عصبانیت خلاص می شوید . پرت کردن حواس کودک روش خوبی است ، ولی همیشه هم به نتیجه بخش بودن آن امید نبندید .

هنگامی که اخم کردن شروع می شود ، کار زیادی نمی شود کرد . اول دقت کنید که کودک در جای امنی باشد و به خود صدمه نزند . بعد هم با خونسردی از کودک و رفتارش غفلت کنید . این مسئولیت کودک است که بر عواطف خود مسلط شود . او باید بداند از این که غیظ کرده است ، شما عصبانی نشده اید ، ولی خیال هم ندارید بترسید و تحت تاثیر قرار بگیرید . به نظر من اشتباه است که به کودکی که غیظ کرده است بیش از حد توجه کرد . این کار ممکن است باعث شود که او در مقابل اخم کردن خود پاداشی دریافت کند و کاملا ناخواسته ، اخم کردن را با جلب توجه پدر و مادر ارتباط بدهد . بهتر است به کودک بیاموزیم که بر غیظ خود غلبه کند .

هنگامی که توفان آغاز می شود با خونسردی با آن مقابله کنید و کودک را یاری دهید که برای آن غلبه کند . هنگامی که کودک در این کار موفق می شود ، شادمانه از او بپرسید : ایا حالا حالت بهتر نیست ؟ متاسفم که کنترل خودت را از دست دادی . هرگز نگویید : بچه بدی هستی که غیظ میکنی . بعد هم به او پیشنهاد کنید که کاری را انجام بدهد . در مورد اخم کردن بحث نکنید . اتفاق افتاد ، تمام شد و حالا وقت آن است که کار دیگری را انجام بدهید .

میزان خواب بچه ها چقدر است ؟

راههای کنار آمدن با اخم کردن کودکان

راههای کنار آمدن با اخم کردن کودکان مساله مهمی در تربیت فرزند است. شما باید با این عمل با ارامش نه عصبانیت ، مقابله کنید و اجازه ندهید او فکر کند با اخم کردن میتواند به همه خواسته هایش برسد.

اگر شما تجربه ای در زمینه راههای کنار آمدن با اخم کردن کودکان دارید در بخش نظرات همین الان بیان کنید تا دیگران مطالعه کنند.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا