پیشنهادهایی برای رژیم غذایی افراد مسن

رژیم غذایی افراد مسن بسیار اهمیت دارد . افراد بعد از 50 سالگی باید خیلی بیشتر مراقب تغذیه و سلامتی خود باشند و از مصرف برخی غذاها خود داری کنند . افراد مسن ممکن است از رژیم غذایی ناکافی رنج ببرند به دلایل گوناگون مانند تنهایی و فقط ، میل به غذا کاهش یافته و به علت از دست دادن قوه ی چشایی و بویایی ، خواب آلودگی ذهنی و بدنی یا بیماری ، ناتوانی برای جویدن و هضم غذا به طور صحیح مشکلاتی را به وجود می آورد .

علاوه بر این افراد معلول یا پیر اغلب فاقد معلومات از اصول تغذیه ای  و رژیم غذایی افراد مسن هستند و به دلیل ذکر شده اغلب دچار سوء تغذیه می باشند . هر چه نسبت افراد پیر در بریتانیا بیشتر می شود تلاش برای اینکه رژیم غذایی کافی دریافت کنند اهمیت بیشتری می یابد .

رژیم غذایی افراد مسن
رژیم غذایی افراد مسن

رژیم غذایی افراد مسن

گرچه پیشنهادهایی  برای رژیم غذایی افراد مسن تا حدودی صورت گرفته ولی احتیاجات تغذیه ای آنها نیاز به بررسی بیشتر دارد و مشخص شده که با افزایش سن نیازهای انرژی کاهش می یابد و به دلیل تقلیل فعالیت فیزیکی نظریاتی در مورد سطوح انرژی غذایی نسبت به گروه های مختلف انجام می شود .

به گزارش اخبار پزشکی سایت اسان طب اخیرا مطالعاتی روی رژیم غذایی افراد مسن انجام شده است و شامل تعداد افرادی می باشد که دچار سوء تغذیه هستند و تعداد آنها کم و معتقدند که این مساله یک نوع بیماری می باشد . حدود 70 درصد افراد مسن دچار سوء تغذیه اند و کمبود آنها شامل ویتامین C و D و اسید فولیک است . افراد بالای 80 سال بیشتر در خطرند تا افراد جوان تر . مساله چاقی در افراد مسن بیشتر به دلیل بدی تغذیه است تا کمبود مواد غذایی .

رژیم غذایی افراد مسن
رژیم غذایی افراد مسن

مشکلاتی برای افراد مسن تر وجود دارد . برای مثال افراد پیر در پوست کندن میوه یا پختن سیب زمینی مشکل دارند که ممکن است باعث کمبود ویتامین c گردند همچنین افراد مسن خانه نشین از نظر دریافت خورشید در محدودیت هستند و دچار کمبود ویتامین D می شوند . ترکیبات ویتامین D برای افراد مسن ممکن است سودمند باشد به خصوص در زمستان نهایتا افراد مسن دچار استئوپوروز هستند و در نتیجه از دست دادن کلسیم استخوان این عمل به وجود می آید و با رژیم های غذایی نمی توان جلوگیری کرد .

در جیره غذایی افراد مسن باید غذاهایی مانند شیر یا پنیر باشد زیرا از نظر کلسیم غنی هستند . در رژیم غذایی میانسالان و افراد مسن باید گوشت سفید ، میوه ، سبزی ، لبنیات کم چرب  و غذاهای پخته شده زیاد گنجانده شود و تاجایی که می توانند از مصرف گوشت قرمز ، غذاهای سرخ شده ، چربی ، شکر و نمک  خودداری کنند .

رژیم غذایی افراد مسن
رژیم غذایی افراد مسن

رژیم غذایی افراد مسن مساله بسیار مهمی است که باید به ان توجه شود. افراد مسن نباید قند و چربی زیبا بخورند . همچنین نمک را باید تا جایی که می توانید از غذای انان حذف کنید.

میوه و سبزی به شدت برای این افراد مفید است. همچنین در رژیم غذایی افراد مسن باید کلسیم و لبنیات کم چرب جا داشته باشید.

منبع :

asanteb.com

‫4/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35