چرا به کودکان آرمانگرا نیازمندیم ؟

چرا به کودکان آرمانگرا نیازمندیم ؟ آیا کودکی که با آرمان های مختلف بزرگ می شود ، در قرن بیستم و یکم فرصت رسیدن به آن ها را خواهد داشت؟

در جامعه ما و در جهان مسائل فراوان و هولناکی وجود دارد . ما که مدتهاست به ابتکار ، خلاقیت و مادی گرایی تکیه کرده و به محصولات تکنولوژیکی فراوان دست یافته ایم ، هرچند نیازهای جسمی خود را خوب برآورده کرده ایم ، اما مشاهده می کنیم که در روابط انسانی ، مسائل معنوی و یا امنیت جهان با کمال تاسف پیشرفتی نداشته ایم . آمار طلاق و خودکشی و جنایت در آمریکا جزو بالاترین آمارهای دنیاست . روابط ما با نژادهای دیگر کاملا وحشیانه است و چه ننگی بالاتر از این برای ملتی که تظاهر می کند به آزادی ، برابری و خدا اعتقاد دارد .

اطلاعاتی درباره کودکان آرمانگرا

به گزارش اخبار پزشکی سایت آسان طب ، ما در کشور خود مناطق فقیر نشین و عقب مانده ای داریم کافی است که مسئولیتهای خود را بپذیریم تا در ظرف یک سال مسائل آنها را حل کنیم . ما میلیونها دلار صرف تشویق مردم به سیگارهایی که سرطان دارند می کنیم .ما خوب می دانیم به چه شکل غذاهای عجیب و غریب درست کنیم ، ولی به رغم این که می دانیم در دنیا بیش از هر زمان دیگر انسان های گرسنه وجود دارند ، تولید بعضی از محصولات حیاتی را پایین می آوریم.به نظر من تنها آرمان ارزشمندی که باید کودکان آرمانگرا  ی خود را با آن آشنا کرد و براساس آن تربیت کنیم این است که بدانند به دنیا نیامده اند که فقط برای خشنودی خودشان تلاش کنند ، بلکه وظیفه اصلی آنها خدمت به دیگران است . بچه ها از تصور اینکه وجودشان به درد دیگران می خورد ، احساس غرور می کنند و حاضرند برای رسیدن به هدف هر تلاشی بکنند . این فکر را باید از دوره کودکی در کودک مستقر کرد . حتی بچه نه ماهه هم نباید حق داشته باشد موی مادرش را بکشد و گونه او را گاز بگیرد .

کودک باید یاد بگیرد که به دیگران احترام بگذارد. به بچه های یکی دو ساله نباید امکان و فرصت داده شود که عمدا اسباب بازیها و وسایل خود را بشکنند و یا دائما ریخت و پاش کنند .در دو سالگی می توان از کودک انتظار داشت که در جمع و جور کردن اسباب بازیهایش کمک کند . در سه سالگی باید او را در انجام کارهای خانه از جمله چیدن سفره یا خالی کردن سبدهای کاغذ دخالت داد ، حتی اگر انجام این کارها وقت زیادی از پدر و مادر نگیرد .

در هفت هشت سالگی باید کودک هر روز مجموعه ای از کارهای مفید را انجام دهد . در نوجوانی ، می تواند داوطلبانه در بیمارستان یا موسسات دیگری که برای اموزش و فعالیت نوجوانها تاسیس شده اند کار کند .در بحث های خانوادگی ، کودکان باید نگرانی پدر و مادرشان را در مورد مسائل جامعه ، ملت و جهان بشنوند . آنها باید ببیند که پدر و مادرشان با شرکت در گروهها و جوامع محلی برای حل این مشکلات تلاش می کند .

در مدارس ، بچه ها فقط نباید درباره کارهای بزرگی که کشورشان انجام داده است ، مطالعه کنند بلکه باید کاستی ها و اشتباهات آن را هم بدانند . در مدرسه ها باید کودکانی از نژادها و پیش زمینه های خانوادگی و اجتماعی مختلف حضور داشته باشند ، نه اینکه اقلیت خاصی در مدرسه باشد ، چون کودکان فقط از طریق زندگی و سازگاری با گروههای مختلف اجتماعی کنار آمدن با هم را یاد می گیرند .

کودکان آرمانگرا

کودکان آرمانگرا و ویژگیهای کودکان آرمانگرا موضوع این بخش از مجله پزشکی اسان طب بود. سعی کردیم در اینجا شما را با این مبحث اشنا کنیم.

یک کودک خوب باید ویژگیهای مثبتی داشته باشد که با افزایش سن به مشکل بر نخورد.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا