خواص گیاه کارلا یا خربزه تلخ برای درمان دیابت

گیاه کارلا یامیوه کارلا (karela) یکی از میوه هاییست که اکثرا نامش را هم نشنیده ایم ولی خواص بی نظیری دارد. گیاه کارلا در زبان لاتین Momordica و در زبان عمومی خربز‌ه‌ تلخ نام دارد. این گیاه در آسیا، آفریقا و جزایر کارائیب رشد می کند.

خربزه‌ تلخ یا گیاه کارلا یکی از تلخ‌ ترین میوه‌های دنیاست. ولی انقدر فایده دارد که از قرن‌ها پیش کارلا را در طب سنتی آسیایی و آفریقایی به کار برده‌اند. شاید به جزات بتوان گفت اصلی ترین خواص گیاه کارلا درمان دیابت و مقابله با سلول های سرطانی است.

خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت و درمان سرطان
خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت و درمان سرطان

خواص گیاه کارلا چیست ؟ خواص خربزه تلخ چیست ؟

مردم هند از میوه گیاه کارلا برای درمان محلی و سنتی دیابت ها کمک می گیرند.

به گزارش آسان طب طبق امار بدست امده دیابت در ایران در حال رشد است و نوع دوم آن از رشد بیشتری برخوردار است. شاید مهم ترین علت این افزایش تغییر الگوهای زندگی و محیطی باشد.

پس از گیاه کارلا برای درمان دیابت میتوان استفاده کرد. درمان دیابت راههای مختلفی دارد که یکی از موثرترین انها مصرف گیاه کارلا است.

گیاه کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت میشود . گیاه کارلا گیاهییست یکساله و تک پایه و به ظاهر مثل خیار است با تعدادی زگیل که روی سطح میوه میباشد. به گزارش اسان طب از ریشه، ساقه، برگ، میوه و تخم آن استفاده غذایی و دارویی می شود و شبیه کدو هاست.

یکی از خواص گیاه کارلا وجود مقدار زیادی ویتامین ث در آن است. همچنین نوع دیگری از آن سرشار از ویتامین آ است. ارزش دارویی کارلا برای تنظیم و کنترل دیابت و مبارزه با بیماری ها، موجب شده تا توجه دانشمندان سراسر جهان را به خود جلب نماید. اخیراً بذر یکی از ارقام کارلا از هندوستان وارد ایران شده و برای مصارف دارویی کشت شده است و می توان گفت تولید کارلا در مناطق گرمسیری ایران مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر امکان دارد. درمان دیابت

امیدواریم کشت این گیاه با موفقیت انجام شود و ایرانیان بتوانند از ان برای سلامتی خود استفاده کنند.

خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت

یکی از خواص گیاه کارلا درمان دیابت است.

خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت و درمان سرطان
خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت و درمان سرطان

خواص گیاه کارلا و درمان سرطان

همچنین طبق اطلاعات بدست امده محققان دانشگاه سنت لوییس به این نتیجه رسیده‌اند که گوشت این میوه باعث تخریب سلول‌های سرطان سینه و ممانعت از متاستاز آنها خواهد شد.

به گزارش آسان طب نتایج پژوهش دیگری که در مرکز مطالعات سرطان دانشگاه کلرادو انجام شده بیان میکند که آب این میوه باعث کاهش پیشرفت تومورهای موجود در پانکراس خواهد شد.

محققان مشاهده کردند بعد از 72 ساعت از تعداد تومورهای موش‌هایی که آب کارلا دریافت کرده‌اند به میزان 90 تا 98 درصد کاسته شده است.

به عقیده‌ی محققان این میوه تأثیر زیادی در تخریب سلول‌های سرطانی دارد بدون این که عوارض جانبی شیمی درمانی را در پی‌داشته باشد.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که این میوه در تخریب سلول‌های سرطانی سینه، پانکراس، پروستات، کبد و کولون تأثیر دارد.

این میوه همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به سرطان می‌شود.

خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت و درمان سرطان
خواص گیاه کارلا برای درمان دیابت و درمان سرطان

خواص گیاه کارلا یا خواص خربزه تلخ  به طور کلی :

برخی از خواص گیاه کارلا به طور کلی عبارتند از :
– درمان کننده دیابت

– کشنده باکتریها، ویروس ها

– کشنده سلول های سرطانی

– کشنده سلول های سرطان خون

– پیشگیری از تومورها

– کاهش دهنده ی قند خون

– کاهش دهنده فشار خون

– کاهش دهنده دمای بدن

– کاهش دهنده ی کلسترول

– مقابله با بیماری مالاریا

– دارا بودن خواص ضدویروسی

– بهبود مشکلات گوارشی

– کمک به درمان دیابت

– کمک به کاهش وزن

– تخریب انگل‌های روده

– تسریع درمان جای سوختگی

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب درباره خواص گیاه کارلا یا خواص خربزه تلخ تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید.

خواص گیاه کارلا

گیاه کارلا یکی از گیاهان دارویی است که بسیاری از ما تا اکنون حتی نامش را هم نشنیده بودیم. این گیاه به شدت در درمان بیماری دیابت موثر است. خواص گیاه کارلا بسیار است. به عنوان مثال یکی دیگر از خواص گیاه کارلا مقابله با سلول های سرطانی است. همچنین جای سوختگی را سریع تر درمان می کند.

‫4/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام عزیز
    شما کدوم شهر هستین و آیا تجریه ای در زمینه درمان در مورد این گیاه دارید اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    با تشکر روشن

  2. سلام وقت شما بخیر
    من خدود سه سال هست که کارلا را تولید میکنم و تا کنون به صورت رایگان توزیع میکردم امسال تولید من زیاد شده و قصد دارم بازار یابی کنم اگر لطف کنید در صورتی که اطلاع از خریداران این محصول دارید بنده را راهنمایی کنید
    سپاسگزارم

    1. سلام عزیز
      شما کدوم شهر هستین و آیا تجریه ای در زمینه درمان در مورد این گیاه دارید اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
      با تشکر روشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35