آشنایی با خواص کندر در طب سنتی برای درمان بیماری ها

بر خلاف باور عموم کندر در واقع نام یک درخت می باشد که از خانواده افراسانان می باشد. در واقع آنچه ما به عنوان دارو استفاده می کنیم ، صمغ موجود در این درخت می باشد. خواص کندر در طب سنتی بسیار زیاد می باشند. از این ماده حتی در روایات اسلامی نیز یاد شده است و استفاده از آن در این روایات تاکید شده است. شاید بتوان از معروف ترین خواص کندر به افزایش حافظه اشاره کرد. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با خواص کندر در طب سنتی آشنا کنیم.

خواص کندر در طب سنتی

خواص کندر در طب سنتی

درمان لوسمی

یکی از مهم ترین خواص کندر در طب سنتی ، درمان لوسمی می باشد. لوسمی در واقع نوعی از سرطان است که بر روی مغز استخوان تاثیر می گذارد و جزو خطرناک ترین انواع سرطان می باشد. شما می توانید با استفاده از کندر این بیماری را درمان کنید. بر طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه آستین تگزاس استفاده از کندر می تواند مرگ سلول های سرطانی را تا 30 درصد افزایش دهد و تبدیل شدن گلبول های سفید به سلول های سرطانی نیز جلوگیری کند. این دو کار مهم ترین عامل ها برای مهار بیماری لوسمی محسوب می شوند.

درمان سرطان مثانه

از کندر می توان برای درمان سرطان مثانه نیز استفاده کرد. بعد از اینکه خواص این ماده برای درمان لوسمی کشف شد ، دانشمندان زیادی دست به تحقیقات درباره کندر زدند و به نتایج باور نکردنی دست پیدا کردند. بر طبق آزمایشاتی که در سال 2009 در کشور فنلاند انجام شد ، محققان اعلام کردند که مواد موجود در کندر می تواند بدون اینکه به سلول های سالم صدمه بزند ، سلول های سرطانی موجود در مثانه را از بین ببرد. بعد از این کشف بود که از مواد موجود در کندر در ساخت بسیاری از دارو های ضد سرطانی استفاده می شود.

کم کردن اختلالات قاعدگی

یکی دیگر از خواص باورنکردنی کندر در طب سنتی ، کاهش اختلالات هورمونی در خانوم های جوان می باشد. این اختلالات که معمولا خود را به صورت خون ریزی های شدید و نامنظم نشان می دهند یکی از مهم ترین معضلات خانوم ها می باشند. استفاده از کندر نه تنها باعث می شود تا قاعدگی های خانوم های منظم شود ، بلکه باعث کاهش میزان خون ریزی نیز می شود. بدین منظور شما باید کندور را به صورت آدامس استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که جوییدن نیم ساعت کندر در روز باعث می شود تا اختلالات قاعدگی در خانوم ها به کمترین میزان خود برسد.

درمان خشکی پوست

از دیربار از کندر برای خشکی پوست استفاده می شده است. بدین منظور شما کافی است تا 10 گرم کندر را در میان یک ظرف که حاوی روغن بادام باشد حرارت دهید. این کار را تا زمانی که کندر ها به صورت کامل در روغن بادام حل نشده اند ادامه دهید. سپس باید اجازه بدهید تا این محلول سرد شود که معمولا در دمای اتاق بعد از 20 دقیقه سرد می شود. حال می توانید با استفاده از این محلول پوست خود را ماساژ بدهید. بهتر است این کار را شب ها قبل از خوابیدن انجام دهید. استفاده از این محلول می تواند در طول یک هفته پوست شما را مرطوب و تازه کند.

خواص کندر در طب سنتی

درمان تپش قلب 

در کتاب قانون ابوعلی سینا آمده است که استفاده از محلول روغن کنجد و کندر برای ماساژ ستون فقرات باعث می شود تا تپش قلب به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. بدین منظور باید مقدار کمی کندر را در میان روغن کنجد حرارات دهید. بعد از اینکه کندر در میان روغن کنجد حل شد ، محلول را بر روی ستنون فقرات ماساژ دهید. این کار نه تنها باعث کاهش تپش قلب می شود ، بلکه می تواند استرس و اظطراب را نیز کاهش بدهد.

کندر در روایات

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین خواص کندر در دید مردم ، افزایش هوش و حافظه می باشد. این باور ریشه در یک روایت اسلامی از امام رضا دارد. ایشان می فرمایند : “به زنان حامه کندور بخورانید. اگر بچه‌ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش‌اخلاق و زیبا می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد.” البته باید این نکته را اشاره کرد که هیچ برهان علمی پشت این روایت وجود ندارد.

منبع : https://mag.asanteb.com

‫1/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا