کتاب خاطره اثر به یاد ماندنی جوی فیلدینگ

کتاب خاطره یکی از تاثیر گذار ترین آثار نویسنده کانادایی جوی فیلدینگ است که دوره ای از زندگی زنی به نام مارتا را برای ما حکایت میکند. مارتا استوارت در پی تصادفی شدید با اتومبیل روانه بیمارستان می شود و پزشکان در پی آزمایشات متعدد و اطلاع از  نتیجه ام آر آی متوجه وجود بیماری مرموزی در او می شوند که این بیماری به تدریج او را دچار فلج خواهد کرد. در این میان همسر او جیک که وکیل مدافع زبردستی است در پی مشکلاتی خانوادگی خانه را ترک کرده و او را با دخترش کیم تنها می گذارد. کتاب خاطره درباره شکوفا شدن عشقی اصیل از میان خاکستر بر جای مانده از سالها بیزاری است. عشقی که با بازگشت اجباری جیک به خانه جوانه زده و از میان دیوارهای فرو ریخته یک خانه ویران در انتظار پیوندی ست که شاید هرگز به وقوع نپیوندد. مجله پزشکی آسان طب خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که معتقدند عشق پدیده ایست بدون اختیار، توصیه می کند.

کتاب خاطره

از متن کتاب خاطره

ماتی نمی دانست که وقتی خلاص شود آیا جیک منتظر او ایستاده یا قبلا چمدان هایش را بسته و خانه را ترک کرده است. مثل پدرش که آنها را برای رسیدن به چمنزارهای سبز تر ترک کرد. برای جاهای ناشناخته. برای اینکه او یک مرد خوب و بذله گو بود. خدا مرا کمک کند. ماتی فکر کرد: باید از اینجا بیرون بیایم، قبل از اینکه به کلی عقلم را از دست بدهم.

آخرین عکس…ماتی نفس عمیقی کشید، گرچه بدنش خشک باقی ماند. فکر کرد خشک شدن جسد قبل از وقت، دقیقا مناسب زنده به گور شدن بود.

درباره نویسنده

جوی فیلدینگ نویسنده و هنرپیشه کانادایی شهرت خود را مدیون نثر گرم و جذاب و هنرمندانه قلمش است که اوج هنرمندی خود را در رمان های “بیگانه ای با من است” و “زمانی برای گریستن نیست” نشان داد. محبوبیت او به دلیل نوشتن از مشکلات زنان و مسائل جذاب روانشناختی ست که با تحلیل قدرتمند و هوشی فوق العاده به خلق موقعیت هایی عجیب اما محتمل در زندگی آدم هایی معمولی می پردازد. از دیگر آثار مشهور او در ایران می توان به ژرفای زندگی، بوسه ی خداحافظی با مادر، تکه های گمشده، خاطرات قاتل و… اشاره کرد که نگاه تیز بین نویسنده به صفات درونی انسانها و تحلیل رفتاری آنان در تمامی آثارش به وفور به چشم می خورد.

مشخصات کتاب

The first time

خاطره

نویسنده: جوی فیلدینگ

مترجم: شهناز مجیدی

تعداد صفحات: 406 صفحه

انتشارات: نشر روشا

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35